În perioada februarie-iunie 2025, elevi ai claselor a X-a C, a X-a E și a XI-a B, coordonați de prof. Cristina Ciobanu, prof. Daniela Cojocaru și prof. Valentina Cacenschi, au participat la proiectul eTwinning PAX ROMANA 2.0: Let’s discover and share the Roman heritage of our cities, desfășurat în parteneriat cu școli din Franța (Lycée Henri Bergson, Angers), din Turcia (Alaşehir Ahmet Altan Anadolu Lisesi și Şehit Ahmet Özsoy Anadolu İmam Hatip Lisesi) și România (Școala Gimnazială „Dan Barbilian”, Galați).
Scopul proiectului
Acest proiect și-a propus să implice elevii într-o explorare captivantă a vestigiilor arheologice ale Imperiului Roman și a impactului acestei moșteniri romane asupra culturii europene.
Activități
Produse
Playlistul proiectului pe YouTube – echipa din România:
Concluzii
Prin activități de colaborare, elevii și-au dezvoltat abilități esențiale pentru secolul XXI, inclusiv munca în echipă, comunicarea în limba engleză, competențele digitale și gândirea critică. Prin investigarea siturilor istorice și a artefactelor locale, elevii au ajuns la o înțelegere mai bună a trecutului european comun.
În perioada martie–iunie 2025, elevii noștri au participat la proiectul internațional Being A Child In The Forest, desfășurat în parteneriat cu școli din România (Galați și Timișoara) și Turcia (Osmangazi și Kepez).
De ce în pădure?
🌱 Într-o lume tot mai urbanizată, copiii au tot mai puține ocazii să se conecteze cu natura. Acest proiect a urmărit tocmai redescoperirea mediului natural ca spațiu de învățare activă, prin joc, mișcare și explorare – esențiale pentru dezvoltarea fizică, emoțională și cognitivă a celor mici.
Ce am făcut?
📚 Activitățile au fost variate și interdisciplinare, implicând domenii precum:
Știință și explorare a naturii
Arte vizuale și creație
Muzică și mișcare
Educație fizică și jocuri în aer liber
Studii sociale și colaborare internațională
Copiii au realizat fotografii în timpul activităților din natură, transformate apoi în puzzle-uri de tip hidden object, pe care le-au împărtășit și rezolvat împreună cu elevii din celelalte țări partenere.
Produse finale
Rezultatele au fost transformate în:
📖 Cărți electronice interactive
🖼️ Expoziții digitale tematice
Toate aceste produse au fost realizate folosind instrumente Web 2.0, demonstrând atât competențele digitale, cât și creativitatea elevilor implicați.
Concluzie
🌟 Being A Child In The Forest a fost o experiență educațională valoroasă, în care copiii au învățat cu bucurie, în natură, alături de colegi din alte culturi. A fost un pas frumos spre o educație mai verde, mai conectată și mai creativă!
🐺Elevii clasei a III-a B au participat cu entuziasm la proiectul internațional The Wolf Trails…, desfășurat prin platforma eTwinning, alături de parteneri din Turcia, Italia, Spania, România, Portugalia, Croația și Grecia.
Proiectul a fost inspirat din colecția de cărți „The Wolf…” scrisă de Orianne Lallemand – povești îndrăgite care au oferit un cadru creativ și educativ pentru explorarea unor teme esențiale.
Ce am făcut?
📖🏃♂️♻️🌐Pe parcursul proiectului, elevii au:
citit povești și și-au folosit imaginația pentru a crea propriile interpretări;
discutat despre emoții, empatie și relații între personaje;
promovat un stil de viață activ și sănătos;
învățat despre reciclare, protejarea naturii și consumul responsabil;
participat la experimente și activități STEAM;
colaborat online cu elevi din alte țări, descoperind noi culturi și perspective.
Concluzie
🌟The Wolf Trails… a fost o experiență educațională memorabilă, care a îmbinat lectura cu învățarea activă, dezvoltarea personală și colaborarea internațională. Un proiect în care copiii au învățat cu bucurie, curiozitate și deschidere față de lume!
This plugin uses cookies to enhance your experience and provide personalized accessibility settings. These cookies are stored in your browser and allow us to remember your preferences for font size, color schemes, and other accessibility features. By using this plugin, you consent to the use of cookies for these purposes. You can delete or block cookies in your browser settings at any time. Please note that doing so may affect your experience on the site.